Oulussa toimivan Neurosonic Oy:n Wave-tuotteelle on myönnetty Design from Finland -merkki. Neurosonic Wave on Neurosonic -tuoteperheen tuorein jäsen. Suunnittelussa on ollut mukana tunnettu suomalainen suunnittelija Vertti Kivi.
Neurosonic Wave on patja, joka lähettää kehoon erittäin matalataajuista värähtelyä. Neurosonicin teknologia edistää kehon luonnollisia korjaavia ominaisuuksia erityisesti unen laadun ja tehon kautta ja ohjaa mekaanisesti meditaation kaltaiseen tilaan. Neurosonic Wave on uusin tuote Neurosonicin tuoteperheessä, jossa on yhdistetty Neurosonicin teknologia upeaan suomalaiseen suunnitteluun ja skandinaaviseen ulkonäköön. Neurosonic Waven elektroniikka on sijoiteltu tyylikkääseen Vertti Kiven muotoilemaan huopaboksiin. Kivi on myös patjan ulkonäön sekä logon takana. Wave sopii taitettavuutensa sekä monipuolisuutensa vuoksi erinomaisesti niin koti- kuin toimistokäyttöön.
Suomalaisen Työn Liiton Design from Finland -merkki voidaan myöntää tuotteelle, tuoteryhmälle tai palvelulle, joka edustaa vahvasti suomalaista muotoiluosaamista. Merkki kertoo, että yritys on investoinut ammattimaiseen muotoiluun ja saavuttanut liiketoiminnallista hyötyä muotoilun avulla. Käyttäjälähtöisyys on myös ensisijainen vaatimus merkin saamiseksi.
– Neurosonic Oy hyvä esimerkki siitä, miten investointi muotoiluun on tuonut sille liiketoiminnallisia hyötyjä ja kilpailuetua. Olemme iloisia siitä, että merkinhaltijoiden määrä kasvaa ja yhä useammilta toimialoilta löytyy yrityksiä, jotka ovat hyödyntäneet muotoilua liiketoimintansa tukena, kertoo markkinointipäällikkö Johanna Lahti Suomalaisen Työn Liitosta.
– Päätös Design from Finland -merkin hakemisesta Wave-tuotteellemme oli selvä, sillä mielestämme tuote kuvaa merkin ideologiaa täydellisesti. Tuotekehitystämme on lähdetty tietoisesti viemään enemmän skandinaavista designia mukailevaksi, minkä vuoksi Design From Finland -merkin brändi tuo tukea liiketoimintamme kehitykselle ja tukee haluamme viedä skandinaavista designiamme myös ulkomaille, toteaa Katja Nyman Oy Neurosonic Finland Ltd:ltä.
Suomi on korkean osaamisen maa, jonka kilpailuvaltti on nimenomaan aineettoman, korkean osaamisen töissä. Arvoketjut ovat muotoutumassa uudestaan, ja lisäarvoa voidaan luoda nimenomaan muotoilulla, Lahti jatkaa.